Analiza zapotrzebowania klientów

Analiza zapotrzebowania klientów

Planowanie działalności nie może się opiera tylko na naszej wizji. Aby cieszyć się dobrym dochodem, musimy dostosować daną firmę do potrzeb klientów. Gdy planujemy otwarcie firmy, wydaje nam się, że to, czego my oczekujemy od takiego miejsca, jest równe temu, czego oczekują klienci. Oczywiście jest w tym wiele racji. W końcu my sami też jesteśmy klientami w życiu codziennym i zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze potrzeby w pewnym stopniu równają się temu, czego mogą oczekiwać inni konsumenci. Co jednak zrobić by mieć pewność, że planowana przez nas wizja ma poparcie w chęciach klientów? Najprostszym i najczęściej stosowanym sposobem, jest po prostu zrobienie ankiety. Oczywiście musimy dobrać interesującą nas próbę, pomyśleć, kto tak naprawdę należy do grona naszych klientów. Później pozostaje ułożenie odpowiednich pytań. Czego chcemy się dowiedzieć? Czy chodzi nam o to, gdzie ulokować naszą działalność, a może o to, czy dany produkt, będzie się cieszył poparciem? Zależnie od tego, czego chcemy się dowiedzieć stworzymy odpowiednią ankietę. Po zrobieniu tych dwóch kroków, pozostaje nam jeszcze jeden. Tą ankietę musimy dostarczy do potencjalnych odbiorców. Sposobów jest dużo. Możemy takie pytania umieścić na forach dyskusyjnych, facebooku, czy typowych portalach ankietowych, takich jak myiyo, a także wydrukować i roznieść. Pamiętajmy, że powodzenie zależy od nas.

[Głosów:3    Średnia:3.7/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.