Elementy „wyposażenia” sklepu internetowego

Elementy „wyposażenia” sklepu internetowego

Aplikacja informatyczna pozwalająca na dokonywanie transakcji kupna sprzedaży za pomocą Internetu nazywamy sklepem internetowym. Na rynku dostępne są płatne aplikacje, za pomocą których sami możemy stworzyć portal internetowy do uruchomienia sprzedaży w Internecie. Można skorzystać także z usług wyspecjalizowanych firm, które wykonają dla nas taką platformę. Druga wersja jest znacznie bardziej kosztowna niż wykonanie we własnym zakresie. Standardowy sklep internetowy zawiera mechanizmy prezentacji produktów, system do rejestracji i logowania klientów, system opiniowania i wystawiania komentarzy, zakładki nowości, promocji oraz newsletters. Administrowanie portalem pozwala na dodawanie towarów, obsłudze zamówień i konfigurowaniu sklepu. Obsługa klienta może się odbywać w kilku walutach i automatycznie przełączać między nimi przewalutowując. Każda aplikacja do tworzenia sklepu pozwala na tworzenie dowolnej ilości kategorii, za pomocą których swobodnie możemy poruszać się po sklepie. Każdy produkt w kategorii można wyświetlić z opisem. Na stronach sklepów często tworzy się listy bestsellerów, czyli produktów, które się najlepiej sprzedają. Jest to dodatkowe narzędzie marketingowe skłaniające klientów do zapoznania się właśnie z tymi produktami. W sklepie można dodać zakładki z nowościami, z aktualnymi promocjami, a także z produktami na wyprzedaży. Towary można segregować według kategorii producenta, ceny czy innych kryteriów w zależności od rodzaju sprzedawanych produktów. Sklep z włóczkami do robótek ręcznych może umożliwić klientowi przeszukiwanie bazy produktów po grubościach wełny czy po kolorze, a także po rodzaju włókien z jakich są produkowane. Oczywiście w każdym sklepie internetowym jest koszyk, w którym znajdują się produkty do zakupu. Zanim zrealizujemy transakcje możemy je dowolnie zmieniać.

[Głosów:3    Średnia:3.3/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.