Istota marketingu wirusowego

Istota marketingu wirusowego

Nowy produkt marketingowy powstały i rozwijający się wraz z rozwojem Internetu to marketing wirusowy. Aby powstał należy zainicjować jakąś sytuację, która doprowadzi do tego, ze potencjalni klienci sami będą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów. Nie musi to być jakaś konkretna informacją, może służyć jedynie budowaniu marki, czy wzbudzaniu korzystnych skojarzeń z jej nazwą, formą graficzną. W tym celu wykorzystuje się formę plotki, czy zabawne krótkie filmiki czy zdjęcia reklamowe, które użytkownicy Internetu wysyłają sobie wzajemnie. W ten sposób tworzy się grono potencjalnych klientów, a działania takie mają na celu zwiększenie świadomości o produkcie czy usłudze, wywołać „famę” o wysokiej jego jakości, nadać mu status. Oczywiście w ramach konkurencji na rynku taka plotka może zawierać informacje szkodzące danemu produktowi. Inną formą marketingu wirusowego jest wysyłanie użytecznych informacji, wykorzystujących utajony przekaz reklamowy. Na przykład producent majonezu może udostępnić link do książki kulinarnej prezentującej przepisy z użyciem właśnie tego produktu. Może to także doprowadzić do rozpowszechniania przepisów wśród znajomych, a co za tym idzie promowanie produktu czy marki firmy. Szczytem finezyjnego wykorzystania marketingu wirusowego jest wymyślenie takiego slogany reklamowego, który swobodnie przenika do języka potocznego, na przykład …”no to frugo”. Marketing wirusowy można zastosować również, w świadomym informowaniu znajomych poprzez umieszczanie odpowiednich komentarzy czy poleceń na stronach internetowych. W zamian za to można zbierać punkty, za które otrzymuje się mniejszy lub większy rabat przy zakupie produktu.

[Głosów:3    Średnia:4.3/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.