Specyfika portali internetowych

Specyfika portali internetowych

Jedną z najbardziej intratnych form prowadzenia biznesu w Internecie, są portale internetowe. Ich cechą charakterystyczną jest duża skala prowadzonej działalności, co oznacza istnienie obok głównej strony portalu, także wielu innych podstron. Portale internetowe mogą mieć różną tematykę i zawartość. Część z nich jest monotematyczna, poświęcona wybranemu aspektowi działalności człowieka, który może często stanowić dość rzadkie hobby, np. obserwowanie tablic rejestracyjnych. Tego typu portale są często prowadzone przez kilka lub nawet jedną osobę, w ramach wolnego czasu poza ich główną pracą zarobkową. Istnieją jednak także duże portale, które zajmują się wszystkimi aspektami życia. Ich twórcy zarabiają przede wszystkim na dwa sposoby. Pierwszym jest zgoda na umieszczenie na swoich stronach, w szczególności na stronie głównej, ogłoszeń od firm, chcących się reklamować. W tym wypadku portal otrzymuje prowizję, w zależności od tego, ile zostanie zanotowanych kliknięć na daną reklamę. Innym sposobem na pozyskanie środków, jest pobieranie od zainteresowanych opłat za część treści, udostępnianych na stronie. Choć oczywiście podstawą zawartości takiego portalu muszą być treści darmowe, to za treści szczególnie ekskluzywne, bądź których stworzenie wymagało dużego nakładu, mogą być pobierane niewielkie opłaty.

[Głosów:3    Średnia:4.3/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.