
Internet jest bez wątpienia kopalnią różnych informacji. Można tutaj znaleźć niemal wszystko, choć trudno jest uzyskać gwarancję, iż wszystkie występujące tutaj informacje są prawdziwe. Jednak z pewnością w wielu przypadkach Internet zastępuje nam po prostu encyklopedię. Mimo iż niektóre wydania papierowych encyklopedii liczą sobie kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tomów, a więc i tysiące stron, to jednak ich rozmiar blednie wśród ogromu zasobów Internetu. W związku z tym, znalezienie interesujących nas informacji może być bardzo trudne. Pomagają w tym wyszukiwarki, które te niezmierzone zasoby po prostu porządkują. Ich strony dla wielu użytkowników komputerów są pierwszymi i najczęstszymi, które oni odwiedzają. Jest to także zasługą prostoty działania wyszukiwarek, gdyż wystarczy wpisać szukane słowo, a niekiedy nawet tylko jego część, aby otrzymać dziesiątki, a nawet setki informacji o stronach związanych z tym słowem. Skoro popularność wyszukiwarek jest tak dużo, to nic dziwnego w tym, że stały się one również źródłem dochodów. Wynikają one przede wszystkim z tego, iż obok wykazu stron związanych z określonym pojęciem, pojawiają się także reklamy związane z nim. Zazwyczaj przyjmują one postać reklam tekstowych, co nie oznacza, iż są one niezauważane. O ich skuteczności świadczy bowiem fakt, iż stanowią one, jak się szacuje, aż 25% wszystkich reklam, umieszczanych w Internecie.