Wyszukiwarka jako źródło reklam

Wyszukiwarka jako źródło reklam

Internet jest bez wątpienia kopalnią różnych informacji. Można tutaj znaleźć niemal wszystko, choć trudno jest uzyskać gwarancję, iż wszystkie występujące tutaj informacje są prawdziwe. Jednak z pewnością w wielu przypadkach Internet zastępuje nam po prostu encyklopedię. Mimo iż niektóre wydania papierowych encyklopedii liczą sobie kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tomów, a więc i tysiące stron, to jednak ich rozmiar blednie wśród ogromu zasobów Internetu. W związku z tym, znalezienie interesujących nas informacji może być bardzo trudne. Pomagają w tym wyszukiwarki, które te niezmierzone zasoby po prostu porządkują. Ich strony dla wielu użytkowników komputerów są pierwszymi i najczęstszymi, które oni odwiedzają. Jest to także zasługą prostoty działania wyszukiwarek, gdyż wystarczy wpisać szukane słowo, a niekiedy nawet tylko jego część, aby otrzymać dziesiątki, a nawet setki informacji o stronach związanych z tym słowem. Skoro popularność wyszukiwarek jest tak dużo, to nic dziwnego w tym, że stały się one również źródłem dochodów. Wynikają one przede wszystkim z tego, iż obok wykazu stron związanych z określonym pojęciem, pojawiają się także reklamy związane z nim. Zazwyczaj przyjmują one postać reklam tekstowych, co nie oznacza, iż są one niezauważane. O ich skuteczności świadczy bowiem fakt, iż stanowią one, jak się szacuje, aż 25% wszystkich reklam, umieszczanych w Internecie.

[Głosów:3    Średnia:4.3/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.