Elektroniczny biznes odbywający się za pomocą Internetu rządzi się swoimi regułami. Osoby rozpoczynające biznes w sieci powinny się zaznajomić z „procedurami” pozyskania klienta w sieci. Po pierwsze należy dostarczyć klientowi informacji o firmie, jej sytuacji finansowej, siedzibie oraz zakresie działalności. Oczywiście nie należy zapomnieć o istotnym elemencie, jakim jest dostarczenie wyczerpujących informacji o produkcie i możliwości skontaktowania się ze sprzedającym. Klient poprzez odpowiednio skonstruowaną platformę internetową sam wyszukuje niezbędne informacje, dokonuje zakupu, a następnie kontroluje przebieg zamówienia. Jest wówczas dowartościowany swoją niezależnością a także przekonany o trafności wyboru odpowiedniego produktu. Oczywiście najlepszą formą dokonywania zakupu jest możliwość składania zamówienia on-line. Inne formy jak zamówienie telefoniczne czy za pomocą poczty jest czasochłonne i kosztowniejsze niż on-line. Można również tworzyć grupy dyskusyjne wymieniające się opiniami o nabytych produktach dostępne wyłącznie dla zalogowanych członków. W ten sposób tworzy się społeczność, w której klienci czyją się pełnoprawnymi uczestnikami. Buduje się w ten sposób więź z klientami. Oczywiście do pozyskania klienta wykorzystuje się różne działania marketingowe. Jednym z nich jest wykorzystanie strategii opartej na poczcie elektronicznej. Przydatne są noty przypominające, czyli krótkie informacje wysyłane w celu zaprezentowania nowej oferty czy promocji, a mające na celu przypomnienie o istnieniu firmy. Lecz żeby można było wysłać maila należy pozyskać adres klienta, czyli skłonić go do wpisanie się na listę adresatów. Dodatkowo takie bazy zawierają informacje o osobie, jej zainteresowaniach, dzięki czemu można dopasować informacje do konkretnej osoby. Jest to istotnie zwłaszcza przy sprzedaży usług.
Jak pozyskać klienta w sieci?

Leave a Reply