Pozycjonowanie stron internetowych to, w uproszczeniu, proces „wpychania” wybranych stron internetowych na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Przy tym procesie, wykorzystuje się linki, prowadzące do tej strony z innych, wysoko notowanych stron internetowych. Istnieje nawet specjalny system wymiany linków, w którym właściciele stron, wchodzących w skład tego systemu, sprzedają linki do pozycjonowania. Niekiedy są to niewielkie strony, np. fora i blogi, czasami strony, które są jednocześnie spamem. Właściciel systemu zgarnia prowizję od sprzedaży tych linków, w wysokości kilku procent. W ramach pozycjonowania strony, wykorzystuje się także słowa kluczowe, które występują w określonych tekstach, pisanych przez copywriterów. Takie zlecenia są typowe dla branży SEO (Search Engine Optimization). Warto wiedzieć, że optymalizacja strony nie jest dokładnie tym samym, co pozycjonowanie strony, chociaż jego efekt jest w istocie zbliżony. Jednak pozycjonowanie strony odbywa się niejako „na zewnątrz”, poprzez system linków, natomiast optymalizacja strony odbywa się „wewnątrz”, bezpośrednio ingerując w treść i kod strony. Dzisiaj, w sytuacji istnienia milionów stron internetowych i stałego zwiększania się ich liczby, pozycjonowanie i odpowiednia optymalizacja strony może przynieść bardzo duże zyski, jest więc niezwykle popularna.
Na czym polega pozycjonowanie ?

Leave a Reply