Działania w kręgach e-biznesowych łączą się nierozerwalnie z kontaktem z klientami i kontrahentami. Najczęściej dane kontaktowe podajemy na stronie internetowej opisującej oferowane przez nas produkty i usługi. Jakie formy i sposoby kontaktu podajemy najczęściej? Oczywiście adres e-mailowy, telefon (komórkowy lub stacjonarny – albo i nawet obydwa typy), niekiedy też namiary na komunikator internetowy albo adres pocztowy. Niektórzy uważają, że im więcej źródeł i możliwości kontaktu, tym uznawani jesteśmy za bardziej wiarygodnych. Coś w tym jest, ale warto pamiętać o tym, że za naprawdę wiarygodnych uznani zostaniemy dopiero wtedy, kiedy rzeczywiście pod podanymi możliwościami kontaktu będziemy dostępni. Bo musimy pamiętać o tym, że jeśli podamy cztery sposoby na kontakt do nas, to wszystkie cztery najprawdopodobniej będą przez potencjalnych lub aktualnych klientów wykorzystywane. Jeden bowiem woli rozmowę przez telefon, drugi wysyłanie e-maili, a jeszcze inny – kontakt przez komunikatory. My natomiast, podając tyle form kontaktu, powinniśmy być także świadomi tego, że klienci zwyczajnie będą z nich korzystać. Trzeba zatem pamiętać o regularnym sprawdzaniu skrzynki e-mailowej i pocztowej, odbieraniu telefonów lub też odpisywaniu na SMS-y, sprawdzaniu informacji zostawionych na komunikatorach.
O komunikatorach internetowych

Leave a Reply