Naturalnym jest, że w sytuacji, kiedy dany towar możemy kupić w więcej niż jednym sklepie, co dziś jest praktycznie standardem, to pragniemy go kupić po możliwie najniższej cenie, oczywiście przy zachowaniu satysfakcjonującej nas jakości. W przypadku tradycyjnych sklepów, osiągnięcie tego celu wymaga zazwyczaj odwiedzenia kilku sklepów, przy czym nie wszystkie muszą się znajdować blisko od siebie. Jest to proces czasochłonny i męczący, a osiągnięte oszczędności często wątpliwe. Nieco łatwiej wygląda natomiast ta sprawa w przypadku sklepów internetowych. Oferty tych sklepów są bowiem często zgrupowane w jednym miejscu, na specjalnych stronach internetowych, którymi są porównywarki cen. Zbierają one informacje o ofertach poszczególnych produktów w danych sklepach, oczywiście za stosowną opłatą. W zamian nie tylko potrafią segregować oferty przykładowo począwszy od najtańszych, a więc działać podobnie do wyszukiwarek, ale także bezpośrednio przekierowywać zainteresowanego zakupem do danego sklepu. Z reguły porównywarki zamieszczają także opinie o danym produkcie, a także o sklepie, który go oferuje. Tak więc porównywarki cen, w dużej mierze są właśnie wyszukiwarkami internetowymi, z tą różnicą, iż podstawowym kryterium nie jest tutaj znaczenie danego słowa, ale wartość handlowa określonego produktu.
Porównywarki cen towarów

Leave a Reply