E-biznes, jak sama nazwa wskazuje, rozwija się głównie w Internecie. Wykorzystywane są tutaj takie narzędzia jak strona internetowa, konta na portalach społecznościowych, komunikatory internetowe, wiadomości e-mailowe. Wszystkie te formy wiążą się z używaniem języka pisanego. Trzeba przecież w jakiś sposób formułować komunikaty, które chcemy przekazywać tak aktualnym, jak i potencjalnym klientom. Jak powinny być konstruowane takie wiadomości, informacje i komunikaty? Przede wszystkim w sposób bezbłędny, poprawny ortograficznie, językowo, stylistycznie, interpunkcyjnie i edytorsko. Żadnych „wiszących” liter na końcach wersów, żadnych nieprzemyślanych przecinków czy kropek lub też ich braku, żadnych błędów ortograficznych. Co jest jeszcze ważne? To, żeby komunikat był jasny, konkretny, rzeczowy. Osoba czytająca nasze przekazy tekstowe nie może przekopywać się przez meandry naszego kwiecistego języka, żeby znaleźć informację, której w danym momencie potrzebuje. Nie przesadzajmy też z długością tekstów. Smutna prawda jest taka, że nie lubimy zbyt dużo czytać, dlatego koncentrujemy się raczej na formach prostych, jasnych i klarownych. I o tym też warto pamiętać, tworząc treść komunikatu czy przekazu reklamowego. Jeśli natomiast mamy jakieś wątpliwości poprawnościowe, zawsze możemy zwrócić się po pomoc do poradni językowej.
Siła poprawnego przekazu

Leave a Reply